popülerse koy sepete

alakalı biri
bir şeyin popüler olması onu beğenmek zorunda olduğumuz anlamına gelmiyor elbette. modern toplumlarda tesadüfi popülerlik diye bir şey yoktur. yani "bu da balına şöhret oldu bea " diye geçiştirilen her kişinin o kadar popüler olmasının arkasında ya kişinin kendisinin ciddi özverisi ya da o tarz birine toplumun bir kesiminde şiddetli ihtiyaç vardır. bu özveri ya da ihtiyaç, popülerliğin süresinin uzunluğuyla doğru orantılı olarak artıyor.

biz genelde bu insanları sadece ön yüzleriyle, sunumlarıyla gördüğümüzden arkada dönen mücadeleleri, çabaları, özeni vesaire görme imkanına sahip olamıyoruz. bize hitap etmeyen içeriğinin hitap eden kitleler için ne kadar ince işlendiğini, nokta atışı kurgulandığını anlamıyoruz. görünüşte vasat da olsa, uyduruk da olsa hedefine ulaşmayı sağlayan unsurlarla bezeli olduğunu fark edemiyoruz. müşterisi olmadığımız dükkanı eleştiriyoruz.

yani bir insanın popüler olması herkes tarafından beğenilmek zorunda olduğu anlamına gelmez ama o kişinin bir kesimin dikkatine aday sonsuz insanı geçerek o konuma ulaştığı anlamına gelir. bu size o kişi vasat da görünse tırt da görünse öyle.

bu insanları beğenmemeye hakkınız olsa da "lüzumsuz" deyip kenara atmak kendisini beğenenleri de aynı gerekçeyle kenara atmadan mümkün olmuyor. insanları deste deste toplayıp kenara atmalardan vaz geçelim artık.

popülerse iyidir diyemeyiz belki ama popüler olmayı kesinlikle hak ettiğini söyleyebiliriz.
hiyelkar
Bir ürünün niteliğini değerlendirebilecek yetenekte olmadığınız zaman o ürünü seçmek için kullanılan argüman.
Çevrenizde aynı ürünü kullanan insanlarla bir bağ oluşturduğunu söylemek de mümkündür. (bkz:potterhead)
Telefon modelleri olsun, bisiklet markaları, kitaplar, filmler, hobiler arasında seçim yaparken popülerlik önemli bir tercih kriteri olmaktadır. Bunlar pek önemli görünmemekle birlikte türk insanı ciddi anlamda bir şeylerin niteliğini değerlendirme yeteğinden yoksundur ve bu hayat kalitesinde sorunlara yol açmaktadır. Bazı ürünler gerçekten gerçekten fiyat performans olarak iyi olduğu için popüler olmuş olabilir; ancak kullanıcı kendi ihtiyacını karşılayabilecek ürünü seçmekten yoksun olduğu için bütçesinin el verdiği en popüler ürüne yönelmekte ve kullanmayacağı nitelikleri satın alarak parasını boşa harcamaktadır. Hatta bazen o ürünün popüler olmasının ardında ürün kalitesi değil, reklam ve dağıtım ağı becerisi yer almaktadır. Ama bunlar önemli sıkıntılar değildir.
Önemli olan sorunlar meslek seçerken kendi benliğinize uymayan ama popüler olan meslekleri seçtiğinizde bir kaç yılınızı veya tüm hayatınızı tükettiğinizde veya çalıştığınız firmaya yazılım paketi alırken ihtiyacınız olmayan hizmetlere parayı saçtığınızda ortaya çıkmaktadır.

Açıklama: Meslek seçiminde eğer bir iki yıl okuduktan sonra okulu bırakmaya karar verirseniz, harcadığınız bir iki yıla karşılık çok az bir getiriyle hayatınıza devam edersiniz. Çeşitli sebeplerle bırakmayıp yola devam ederseniz, muhtemelen okulu da uzatmışsınızdır ve bir yine bir iki yıl kaybetmişsinizdir. tüm hayatınızı ziyan ettiğinizi söyledim orada. bu görüşte popüler bir görüştür ve ben de katılıyorum ancak bir noktada şerh düşmek gerekir: Üniversiteye başladığınızda bu meslekle hiç alakanız olmadığını düşünüyor olabilirsiniz, dahası bu düşünceniz gerçek olabilir; ancak yıllar geçtikçe zihniniz ve karakteriniz genç yaşta aldığınız formasyona göre şekillenecektir ve mesleğiniz sizin için yapılması zor bir meslek olmayacaktır.